Saturday, March 5, 2011

Company Background

BIOCAREER INTERNATIONAL SDN. BHD.


BAHASA MELAYU

Bio Career International Sdn Bhd pada awalnya mula ditubuhkan pada bulan Ogos 2010 oleh seorang usahawan tempatan yang tetarik dengan kehebatan produk, Lokasi perniagaan asalnya terletak di Parit Buntar, Perak dengan keluasan tanah sekitar 12 ekar dilengkapi dengan sebuah bangunan untuk berurusniaga seluas 80 ribu kaki persegi.  Kini Ibu pejabat Bio Career International Sdn Bhd di Malaysia dengan rasminya telah dibuka dan sudah mula beroperasi pada 01hb Januari 2011 beralamat di Blok A, No 7-1-2 Megan Salak Park, Jalan 2/125E, 57100 Taman Desa Petaling, Kuala Lumpur.

Produk keluaran Bio career diproses menggunakan teknologi canggih sesuai dengan keperluan sijil HALAL. Kandungan bahan yang digunakan diproses mengikut garis panduan  ASEAN GMP serta keperluan HACCP untuk menghasilkan kosmetik penjagaan kulit, diet dan suplemen kesihatan. Produk keluaran BioCareer diproses menggunakan sel induk epal liar `phytocelltec' yang berasal dari Switzerland untuk menghasilkan produk yang tulen dan tahan lama.

Bio career International kini memperolehi kelulusan secara SAH daripada Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk produk STEM SCIENCE Brightening & Firming Moisturizer.  Produk keluaran Bio Career telah berdaftar dengan KKM dan diiktiraf sebagai produk kosmetik yang selamat untuk dugunakan.

No rujukan pengiktirafan bagi produk STEM SCIENCE Moisturizer ialah 2010120004274-P.
Untuk produk STEM SCIENCE Nutrifresh pula bakal mendapat kelulusan dalam masa yang terdekat.


CARTA ORGANISASI


SIJIl HALAL